POSTAT: - KATEGORI: Thinkin 'Bout You

Episode 2 - Friendzon

Jag andades ut allt som jag andades in och stängde mina ögon. Jag lutade mig tillbaka och spärrade på min mun ännu mer för att få ännu högre ton. Sakta avslutade jag den höga tonen och öppnade sedan mina ögon. 
''There's just so much you can take. ''. 
Min blick flög på publiken. Vissa grät och skrek 'I LOVE YOU NELLIE'
''Ohh'' fortsatte jag.
Ett leende spreds på mina läppar jag älskade verkligen mina fans något så oändigt.
''The day I first met you. You told you'd never fall in love.''. avslutade jag och kollade på fansen som vart alldeles galna. 
''I LOVE YOU ALL!! '' skrek jag från mikrofonen och log stort innan lampan slocknade och jag gick av scenen.
 

 
 
Just nu satt jag i bilen påväg till Starbucks med mamma. Det var tyst och radion var på. 
Jag lutade mitt huvud mot bilfönstret och kollade ut på folk som skrattade och behöver inte behöva oroa sig för paparazzis. Kan du tänka känslan att bara gå ut på fri fot vart du än vill utan att någon förföljer dig och tar massvis med bilder som ett peddo?! Hur kan man få betalt när man stalkar någons privatliv? Sjukt! 
Mina tankar flög på Justin. Hans mystisika beetende som jag konstigt nog gillar på något sett. Hur han ler mot mig. Hur han ger mig dom blickarna. Hur han bryr sig om mig. Allt han gör bara för att få mig bli glad. Vilket jag verkligen älskar. Ett löjligt leende spreds på mina läppar. 
''Och vad ler du åt?. ''. skrattade mamma.
Jag dölde snabbt leendet och kollade oskyldigt mot henne.
''Jag ler inte .'' ljög jag
Hon skrattade och lät sin blick vara påvägen.
Vad är det med mig? Börjar jag gilla Justin? 
Efter 5 minuter var vi framme. Jag klev ut ur bilen och sprang snabbt in i Starbucks. Mamma stannade kvar i bilen medans jag skulle köpa en kaffe åt henne samt en chokladboll till henne. När jag öppnade dörren flög allas blickar på mig. Jag tog ett djupt andetag innan jag fortsatte mot kassan. Jag kollade på ett tjejgäng som satt lite längre bort och viskade. Jag log snett mot dom innan jag vände mig om mot en tjej som liknade att vara vid 20 år åldern. Hennes ögon var stora som golfbollar och rörde inte en enda fena.
''Jag tar en kaffe och två chokladbollar. '' sade jag 
Hon hostade snabbt till och skrev in det på skärmen.
''Något mer? '' log hon. 
Jag kunde se att hon var nervös.
Jag log milt och skadade på huvudet.
''Nej tack bara det. '' log jag.
Hon nickade'
''Ska du ta med? ''. frågade hon
Jag nickade.
Jag tog fram lite pengar från min plånnbok och betalade. Snabbt tog jag kaffet och kakorna innan jag skyndade ut från affären och in till bilen. 
 
Mamma låste upp dörren och vi gick in.
Jag sparkade av mig skorna och hängde upp min jacka sedan jag gick upp till mitt rum och slängde mig på sängen. Jag kände hur min mobil vibrerade och såg att Justin hade smsat.
''Hej lust att gå ut? /J ''.
Ett leende spreds på mina läppar.
''Sure ''. 
''Bra. Jag kommer om 5. :)'' 
Jag knappade in ett lätt okej inna jag satte mig upp från sängen och sprang ner till mamma som stog vid köket och gjorde iordning maten
''Är det okej om jag går ut en sväng? .'' frågade jag och hoppade upp på köksbänken.
''Med vem? ''. sade hon och öppnade kylskåpet.
''Med Justin .'' sade jag
Hon nickade
''Va försiktig bara ''. sade hon.
Jag himmlade med ögonen innan jag hoppade ner från köksbänken och gick ut till hallen.
Jag drog på mig mina vita converse sedan min skinjacka sedan tog jag mina nycklar och mobil.
Jag hörde hur någon tutade till utanför.
Det måste vara Justin tänkte jag innan jag öppnade dörren och sedan låste. Som sagt stog Justins Fisker Karma på min uppfart. Jag hoppade in i bilen och satte på mig bältet Jag kände hur Justins blickar brände på min kind.
Jag kollade upp och mötte hans blick. Hans hazzelbruna ögon, så fina! 
Jag skakade av mig tankarna. Vad hände just nu? Vad är det för fel på mig?
Jag drog bort min blick mot hans  och kollade ner i mitt knä. Justin startade bilen och man hörde höga brummande ljud. Justin satt brevid mig med blicken på vägen. Jag kände hur hans blickar brände då och då. Det blev tyst, väldigt tyst! Radion var avstängt och desamma var våra munnar, det ända som hördes var brummandet från hans bil. Justin sagtade av, de var då jag insåg att han stannade utanför någon park.
Klockan var 20:15 och det var trots allt mörkt ute.
Vi klev ut ur bilen och satte oss i en gunga. 
''Jag såg intervjun med Oprah igår. ''. började han.
Jag såg att han var nervös, varför var han nervös för?
''Eh ah. '' sade jag och kollade på Justin som satt med blicken i marken.
''Vad menade du med att vi inte skulle.. ''. 
''Att vi inte skulle funka ifall om vi hade något? ''. sade han och kliade sig nervöst i nacken.
Han kollade upp och mötte min blick.
Jag la huvudet sne och kollade djup i hans ögon 
 
'' Jag vet inte vad det är, men det är något med dig som får mig vilja skydda dig, få mig vilja hjälpa dig! och så fort jag ser dig med nån annan, blir jag så förbannad, jag vet inte vad det är..''. mumlade Justin frustrerat och kliade sig i nacken.
Ett litet leende spreds på mina läppar. '' Det kallas avundsjuka..''. sade jag hest.
'' Kanske de..Men den kommer, och jag kan inte rå för det..'' .sade han och tog min hand.
Jag kramade om hans hand och kände hur det pirrade till i magen.
''Justin jag menade inte att vi aldrig kommer ha något vilket kanske händer. Man vet aldrig. Men det jag menar är att jag vill inte förstöra vår vänskap. ''. han nickade.
''Jag förstår. ''. sade han och log
''Vi kanske ska börja gå. ''. sade jag då jag kände hur det började bil kallt.
Han nickade och släppte min hand.
Vi gick tillsammans in i bilen och Justin startade bilen.
Justin trampade hårdare på gaspedalen så bilen körde fortare. 
 '' Vill du åka hem eller.. vill du sova hos mig?'' .sade Justin nervöst.
Jag tittade upp och mötte hans blick. 
'' Om jag får?''. sade jag lik en viskning.
Han nickade. '' Självklart!''. 
Jag log milt innan jag tittade ut genom fönstret. 
Vad skulle Selena säga om hon såg mig hemma hos Justn?
''Justin. Tänk om Selena vet att jag kommer sova över hos dig? ''. sade jag hest
''Oroa dig inte. Hon kommer inte få veta. ''. log han 
Justin körde in på ett kvarter och fortsatte köra bort tillslutet av gatan. 
Jag kände sedan hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre, Justin stängde av bilen coh sneglade på mig som säkert halvsov.
Jag hörde hur Justin klev ut ur bilen och sedan öppnades min dörr.
Han varma armar drog sig om min kropp och drog upp mig i sin famn.
Att han kunde vara så varm.
Jag kände hur han började gå, jag kämpade med att ha mina ögon lock öppna, men det var nästan omöjligt.
Han öpnpade ytterdörren och gick in i varmen. 
Justin började gå upp för en trappa, han öppnade en dörr och gick in.
Minuten senare kände jag hur han la ner mig i något mjukt.
Mina ögon öppnades, jag var antagligen i hans rum och låg i hans säng.
Jag kände mig genast piggare, äntligen kunde jag hålla min ögon öppna.
Justin stängde sin dörr till sitt rum och lämnade oss ensamma.
Han gick in till sin WIC och tog fram en svart tröja och slängde sedn den till mig.
Jag log som tack och satte snabbt på mig den. 
''Jag sover antingen där nere eller i fotöljen..''. sade Justin.
Jag gav han en lätt nickning. Skuldkänslor vällde över mig, jag kände mig taskig att låta honom sova obekvämt 
Hela sängen luktade Justin, jag drog upp täcket om mitt bröst och drog in den underbara doften.
Vad var det med mig? Seriöst!
''Jag finns där nere..''. sade han och gick mot dörren.
Fan. Säg det inte Nellie, nej gör det inte! '' Stanna..''. viskade jag.
Jag kunde inte rå för det, det bara kom ut.
Justin vände sig om. ''Sa du något?''.
Jag nickade. ''Stanna! ''. sade jag och drog upp täcket på andra sidan.
Ett litet leende spreds på Justins läppar innan han gick fram till andra sidan.
Han drog av sig sin t-shirt och man såg hela hans muskelösa kropp.
Wow. Hans muskler var inget att bråka med, och hans abs, wow.
''Gillar du vad du ser?''. sa han och jag vek snabbt undan blicken.
''Vadå?''. sade jag, jag kunde inte undgå att le.
''Mina abs!''. sade han och spände dem ännnu mer.
Jag tittade på hans mage, sedan mötte jag hans blick. ''Vilka abs?''. skojade jag och ett gulligt skratt lämnade Jusitns mun.
''Kul, Nellie! skit kul!''. sade han och drog av sig sina byxor och kröp ner i sängen.
På något sett kändes det bra när han la sig ner under samma täcke som mig. Men samtidigt konstigt. 
''Vadå? Seriöst? Jag såg inga?''. sade jag och fnissade till.
Han böjde sig över mig och började kittla mig, ett högt skratt lämnade mina läppar. Han fortsatte kittla mig coh hela jag rörde på mig åt alla håll.
Både Justin och jag skrattade. '' Sluta!''. tjöt jag skrattandes,men han slutade inte.
Han la sig istället över mig och satte sig över mina ben och tog mina händer och satte dem över mittt huvud.
''Säg att jag har sexiga abs!''. sade han med sexig röst och böjde sig sagt ner.
''Aldrig!''. sade jag andfått.
HAn böjde sig ännu närmre mig så att är som helst skulle våra näsor nuddas. ''Säg det..''.
Jag skakade på hvudet.
Han skulle precis till att kittla mig då jag skrek. ''OKEJ DU HAR SEXIGA ABS! ''. tjöt jag och ett busigt flin spreds på Justins läppar.
Våra näsor nuddades, det var som allt gick i slomotion. Jag tittade för nån sekund ner på hans fylliga läppar innan jag mötte hans blick.
''Tack..''. sade han och släppte mina händer.
Hans ena hand gick ner tlll min kind och han smekte den mjukt. Ett litet leende spreds på mina läppar.
En gäspnin lämnade min mun, j
''Vi kanske ska sova,..''. sade Justin.
Jag nickade och la mig ner med Jusitn brevid mig.
Jag kände hur mina ögonlock blev tyngre sedan hamnade jag i drömarnas värld.
 

Kort jag vet!
Men jag hade inget och göra så jag skrev klart Episode 2
 
KOMMENTERA! 
älskar er :*

Comments
Postat av: Elyy

Jag ville fråga om vi kunde göra ett länkbyte? Awsome, btw!/shawtie.blogg.se

Postat: 2013-05-20 - Klockan: 12:39:41 - Bloggadress: http://shawtie.blogg.se



Postat av: biebersfru

omfb SKIT BRA MEEEEEEEEEEEER

Postat: 2013-05-20 - Klockan: 16:16:58 - Bloggadress: http://justinnovell.devote.se



Postat av: biebersfru

skitbra när kommer nästa? länkbyte? svara på min blogg

Postat: 2013-05-28 - Klockan: 22:53:24 - Bloggadress: http://justinnovell.devote.se



Postat av: Maria :*

När kommer nästa kapitel? Det var länge sedan! :(

Postat: 2013-06-01 - Klockan: 10:51:46 -



Postat av: Emelie

Jätte bra! :]

Postat: 2013-06-11 - Klockan: 21:19:31 -



Postat av: Jamina

Näta kan komma nu tycker jag :D

Postat: 2013-06-12 - Klockan: 22:09:34 -



Postat av: Anonym

Skit bra

Postat: 2013-06-13 - Klockan: 13:20:37 -



Postat av: Victoria :D

Super bra! :)

Postat: 2013-07-20 - Klockan: 19:53:58 - Bloggadress: http://onedirectionland.blo.gg



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback