POSTAT: - KATEGORI: Thinkin 'Bout You

Episode 1 - The Begging

''Från början levde jag och min mamma i småstad. VI hade inga pengar men ändå var vi lyckliga. Vi hade varandra. Jag. Mamma! Allt blev så komplicerat när min pappa lämnade mig och min mamma. Han lovade oss att komma tillbaka, han lovade att ringa, han lovade att hjälpa mig och min mamma. Han svor att han älskade mig. Men ibland känns det som om han inte menar det för om man lovar en sak först men inte håller det då håller man inget. Mamma fick kämpa för att få mat på bordet. Utan min mamma visste jag inte vad jag skulle gjort! Hon var så stark trots att hon dölde all smärta med ett leende. Varje dag, varje kväll kommer jag aldrig glömma dagen han lämnade oss och den dagen är samma dag som idag! ''. sade jag och mötte Oprah's tårögda ögon.
Hon log och torkade bort sina tårar med hennes högra hand. 
''Jag vet inte vad jag ska säga. Du är så stark! ''. snyftade hon.
Ett svagt leende spreds på mina läppar. 
''Men vad fick dig att bli intresserad av musiken? ''. sade hon och rättade till sin röst.
Ett hest skratt lämnade min strupe.
''Ja du.. Musiken har alltid betytt något för mig. Fast på ett bra och speciellt sätt. Alltså det har kommit som en gåva sen jag föddes ''. 
Hon nickade och drack vatten från sitt glas som satt på bordet framför oss. 
''Det är en fråga som både jag och dina fans undrar. Har du och Justin något speciellt på gång Med tanke på att ni umgås väldigt mycket och är på varje omslag! ''. frågade hon efter att satt ner glaset.
''Gud vilket tjat det är bara för man umgås med Bieber ''. skrattade jag samt Oprah. ''Men svaret är nej! Vi är bara rent sagt kompisar eller ja väldigt nära kompisar. Han har ju redan en flickvän som alla säkert känner igen. Och även om det kommer bli något mellan oss så skulle det på något sett inte funka ''. sade jag.
''På vilket sätt skulle det inte funka? ''. sade hon och la huvudet på sne.
''Du vet. Vi står ju varandra så nära och om tillexempel vi skulle nu vara tillsammans och det skulle ta slut så skulle vi aldrig ha som vi brukade ha som kompisar. Och nej jag säger inte att han är en kärleksfull person vilket han är men det brukar bli så med flesta personer som från början är väldigt nära kompisar. Och så vill man ju inte  att Jelena ska ta slut.  ''.  log jag.
Hon nickade.
''Jag förstår! Men nu så är det slut för idag. Tack Nellie att du tog din tid på min show och tack till alla er som tittade. Nästa vecka kommer nämnligen inte vem som helst utan One Direction om hur det var för dom från vanliga livet till det kända livet. Håll koll! ''. sade hon med blicken mot kameran. 
Ett leende lekte på mina läppar inanna man hörde kamera mannen säga 'Cut!' 
Oprah vände sig om mot mig och omfamnade mig innan vi gick från scenen.
 
Justin's perspektiv:
 
''Det är en fråga som både jag och dina fans undrar. Har du och Justin något speciellt på gång Med tanke på att ni umgås väldigt mycket och är på varje omslag! ''. frågade hon Nellie.
''Gud vilket tjat det är bara för man umgås med Bieber ''. skrattade hon samt Oprah
''Men svaret är nej! Vi är bara rent sagt kompisar eller ja väldigt nära kompisar. Han har ju redan en flickvän som alla säkert känner igen. Och även om det kommer bli något mellan oss så skulle det på något sett inte funka ''. svarade hon.
''På vilket sätt skulle det inte funka? ''. frågade Oprah Nellie och la huvudet på sne.
''Du vet. Vi står ju varandra så nära och om tillexempel vi skulle nu vara tillsammans och det skulle ta slut så skulle vi aldrig ha som vi brukade ha som kompisar. Och nej jag säger inte att han är en kärleksfull person vilket han är men det brukar bli så med flesta personer som från början är väldigt nära kompisar. Och så vill man ju inte  att Jelena ska ta slut.  ''.  log Nellie.
Jag stängde av tvn och glodde rakt intill tvn. Hennes skratt! Hennes leende! Hennes utseende! Hela hon gjorde mig galen bara att få se henne gör mig galen! Men det gör ont att få veta att vi aldrig kommer att ha något emellan oss. Jag som gillar henne så otroligt mycket. Hur kan en tjej få en killes hjärta när det bör vara tvärtom? Säg mig hur? Och när det kommer till Selena... Så älskar jag henne fortfarande. Men samtidigt så gilllar jag Nellie! Är det normalt att älska någon samt gilla någon annan? 
''Justin? ''. selenas röst väckte mig från mina tankar
''Mm? ''. sade jag och mötte hennes blick.
''Är allt som det ska? ''. jag nickade och reste mig upp från soffan.
''Jag går ut och tar en sväng ''. sade jag och gav henne en lätt kyss på panna innan jag gick ut från huset.
Påvägen ut passade jag då att svänga förbi Nellie som säkert var hemma nu. Garage dörrarna öppnades och där stog min Fisker Karma. Jag öppnade bildörren och tog på mig bältet innan ag tröck in nyckeln och startade bilen med ett högt ljud. Jag körde ut från garaget och ut på gatan. När jag äntligen var framme vid Nellies uppfart körde jag mot grinden. Jag parkerade bilen och klev ut. Jag knackade på och dörren öppnades framför mig stog Nellie. 
''Hey ''. sade hon glatt och kramade om mig
snabbt kramade jag om henne tillbaka.
''Aye ''. sade jag efter kramen och log.
''Kom in! ''. sade hon och öppnade dörren så jag kunde komma in.
''Ursäkta röran men håller på med att kunna såela gitarr ''. skrattade hon och skuttade in till vardagsrummet.
Ett löjligt leende spreds på mina läppar. Jag drog av mig mina skor och hängde upp min jacka innan jag gick till vardagsrummet. Där var Nellie med sin gitarr. 
''Behöver du hjälp med att lära dig spela? ''. skrattade jag.
Hon nickade hastigt. ''Kan inte lära mig? ''. log hon 
Jag satte mig brevid henne och tag tag i hennes händer på gitarren sedan visade jag henne hur hon skulle göra och vilka toner man skulle ha på gitarren och lite till. 
 
''Justin!! Sluta!! ''. skrattade Nellie samt jag som satt på Nellie och kittlade henne på sidorna av hennes mage.
Skratt efter skratt lämnade Nellies strupe bara hennes skratt smittas av sig på mig vilke innebär att jag skrattade lika mycket som henne. Hela hon började röra på sig som en fisk på land. 
Jag låg fortfarande över henne och kittlade henne på alla möjliga ställen.
Höga och pipiga skratt lämnade hennes strupe. Jag såg hur det började bli svårt för Nellie att andas och jag slutade.
''Tack ''. andades hon ut.
Ett leende spreds över hennes läppar. Bara det gjorde mig lycklig.
Att höra henne skratta, eller att se henne le.
Jag mötte hennes blick och stirrade in i hennes gröna/blåa ögon. Så fina!
Min blick flög på hennes läppar. Fuck! Jag vil bara kyssa dom.
Jag kollade upp på henne och såg att hon kollade på mina läppar. sagta lutade jag mig fram. 
Jag kunde känna hennes höga andetag. Jag stängde mina ögon och skulle precis pressa mina läpper mot hennes då min mobil ringde. En frusterad suck lämnade min strupe innan jag svarade.
''Justin här. ''. 
''Justin! Vart är du? Det har gått 3 timmar! ''. sade Selena.
''Jag kommer nu ''. sade jag och gick av Nellie. 
''Bra ''. sade hon och lade på direkt.
Jag drog på mig mina vans sedan min jacka innan  jag vände mig om och mötte Nellies blick.
''Jag måste gå ''. sade jag
Hon nickade och kollade ner i marken.
''Okej ''. sade hon 
                                                                               (Okay)
''Vi ses väl imorgon? ''. frågade jag
''Det gör vi. '' sade hon och kramade mig.
 
Nellie's perspektiv: 
 
Jag stängde dörren innan jag gick upp till mitt rum. Är det bara jag eller är det något med Justin? Han verkar annorlunda. Gemfört med när vi träffades för första gången. Men nu så är han FÖR snäll mot mig än han brukar vara mot mig och mot andra. Han behandlar mig som sin.. Flickvän... Jag hoppade ner i min säng och drog upp min mobil och loggade in på Twitter. Ett löjligt leende lekte på mina läppar. Jag älskar min fans dom är så gulliga mot mig. Dom inspererar mig och gör så att jag vill fortsätta med musiken när jag ibland bara vill ge upp allt men ändå kan jag inte lämna dom! Det var dom som hjälpte mig klättra upp från de höga berget. Och nu så är jag i toppen av berget tack vare för dom. 
''Guess who learned me how to play guitarr? @Justinbieber did :)'
Jag tröck på Tweeta knappen sedan låste jag mobilen. Dörren till mitt sovrummet öppnades och där var mamma.
''Jaha så du är hemma? ''. 
''Ja ''. 
''ville bara säga att maten är snart klar ''.
Jag nickade innan mamma stängde dörren och gick. Jag loggade in ännu en gång på Twitter och såg att Justin RT:ade min tweet och sedan massa gulliga kommentarer.
Efter ungefär 10 minuter hörde jag mamma ropa nedanför att matten var klar. Jag skyndade mig ner till köket och kände doften av lasagne. Min favorit! 
Jag satte mig ner i en av stolarna samt mamma sedan började vi käka. 
''Glöm inte att du ska på Ellens show imorgon och spela in Give Your Heart A Break. ''. sade mamma.
 ''Imorgon också? ''. suckade jag.
''Imorgon också! ''. nickade hon.
 
Efter vi käkat och pratat om allt möjligt hjälptes vi åt att duka av och ställa in allt i diskmaskinen.
Mamma försvann upp på övervåningen medans jag tog en kopp te och slog mig ner i soffan i vardagsrummet.
Jag frös något så otroligt så jag lindade säkert 3 filtar om mig.
Jag vet inte varför jag äns fryser. Kanske för att jag börjar bli sjuk vilket jag inte vill bli.
Timmarna passerade och klockan var redan 21:00. Jag gäspade till innan jag drack upp det sista av mitt te och stängde av tv:n. Jag gick upp till mitt rum och in på toaletten och drog av mig mina kläder. Jag kände att jag verkligen behövde en dusch.
Att duscha fick mig rensa tankarna, vilket jag behövde. Jag skruvade på kranen och lät det varma vattnet rinna ner för min kropp.
Jag smörjde in håret med shampoo och duschade av det.
Sedan smörjde jag in kroppen med tvål sen håret med balsam.
Jag skjölde av min kropp samt hår innan jag tog en handuk och lindade den om min kropp.
Sedan klev jag ut ur ducshen och smörjde in min kropp med en hudlotion.
Sedan gick jag ut till mitt rum och drog på rena underkläder och pyjamas.
Jag slog igång 'Ensam Hemma' innan jag kröp ner i sängen och drog täcket om min kropp.
Sakta kände jag hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre sedan blev allt svart.
 
Jag vaknade av att alarmet tjöt för fullt.
En frustrerad suck lämnade min strupe innan jag satte mig upp i sängen 
Jag reste mig upp från sängen och gick in i min WIC. Jag drog på mig ett par tunna tights samt en kort kjol och ett linne som jag hade under min stickade tröja. Sedan drog jag på mig min mlläter jacka. 
 

Jag lät mitt hår vara i långa lockar.
Till det fick det bli lite halsband och ringar samt min guldklocka.
Sedan sminkade jag mig med eyeliner naturell ögonskuga, fondation samt mascara och läppstift.
Jag sprutade på mig lite av min Paris Hilton parfym och drog på mina svarta Jeffery Campbel skor.  
Jag skådade mig en sista gång i spegeln innan jag tog min mobil från sängbordet och lämnade rummet. Jag sneglade på klockan på väggen utanför mitt rum
08:54!.
Jag hade trots allt sovit riktigt länge. 
Jag röck på axlarna innan jag gick ner för trappan ner mot nederåvningen.
När jag kom in i köket möttes jag av mamma.
''Godmorgon!'' , mumlade jag med hes röst.
''Morgon!''. sade mamma..
Jag öppnade kylskåpet. Och som vanligt är man inte sugen på något.
Typiskt!
''Om du ska äta frukost nu måste du skynda dig annars kan vi stanna vid starbucks och köpa någon fika. ''. sade mamma som drack upp det sista av sitt kaffe.
''Jag köper något från Starbucks senare efter intervjuen . '' . sade jag med en hes röst.
''Gud vad du är hes idag. Kommer du att klara av att sjunga? ''. frågade mamma.
Jag nickade.
''Jag måste bara värma upp min röst. ''. sade jag och hon nickade.
Jag tog min väska och la ner, nycklar och plånbok samt min mobil laddare innan vi skyndade ut till bilen och  började köra mot intervjuen. 
När vi äntligen kom fram så skyndade vi oss in.
Jag öppnade dörrarna in mot Ellens show.
Röster hördes från olika alla håll. Blickarna flög på mig vilket var ganska störande. 
Vi svängde till och kom fram till en lång korridor där vi fick syn på Ellen.
Jag mötte hennes blck och hon sprack upp i ett leende.
''Hej vad glad jag är att få se dig. Trodde aldrig du skulle komma '' . skrattade hon
Ett fnitter lämnade min strupe.
''Det är ju ändå bara en intervju så varför inte. '' sade jag.
''Hör att du är ganska hes. '' . sade hon.
''Känner det också men ska ändå värma upp min röst det hjälper alltid. ''. 
Hon nickade.
''Va bra. Men då går du och gör det medans jag presenterar dig. '' . log hon
 
Intervjuen gick bra så nu ska jag bara spela upp min nya singel Give Your Heart A Break. 
Sedan ska jag och mamma åka förbi Starbucks och ta med fika.
Just nu så väntar jag att få komma upp på scen. Och det är om 2 minuter.
Intervjuen handlade bara om musiken. Vilket var skönt. Det är rätt många som frågar om mig och Justin.
Min röst är dock hes men jag klarar det här det vet jag!
Jag hörde hur Ellen presenterade mig och publiken vart alldeles galna. 
Ljusen tändes och introt började att spelas. 
 (Lyssna medans nedstående läses)
 
''The day I first met you you told me you'd never fall in love. '' . började jag. 
Jag såg ut över publiken medans jag sjöng.
''But now that I get youI know fear is what it really was. ''. 
''Now here we are, so close. Yet so far haven't I passed the test? When will you realize. Baby I'm not like the rest. '' . sjöng jag och ökade på min ton. 
Känslan var obeskrivlig! Jag älskade att sjunga! Det är del av mig.
''Don't wanna break your heartI wanna give your heart a break.'' . fortsatte jag
''There's just one life to live. And there's no time to wait to waste. ''. Jag kände hur det brände i halsen när jag sjunger höga toner men just nu sket jag i det.
''Let me give your heart a break ''.
''On Sunday you went home alone. There were tears in your eyes I called your cell phone my love. But you did not reply. ''.
''The world is ours, if you want it we can take it. '' . sjöng jag.
''There's no turning back now. Baby try to understand. '' . jag andades djupt innan jag tog en hög ton. För att inte det skulle kännas torrt i mun vilket det gör. Och som är väldigt irreterade.
''So let me give your heart a break. Give your heart a break ''. 
Även fast jag var hes lätt det riktigt bra. Tycker jag iallafall.
''There's just so much you can take. Give your heart a break ''. sjöng jag
''Your heart a break oh, yeah yeah .'' fortsatte jag.
Jag tog ett djupt andetag innan fortsatte att sjunga.
''When your lips are on my lips. And our hearts beat as one. But you slip right out of my fingertips. ''
''Every time you run. ''. 
Jag stängde mina ögon hårt och lutade mig tillbaka och sjöng den höga tonen. Det blir så komplicerat att sjunga sånna högatoner när man är hes.
''Whoa .''.
''Take a break. Heart.'' sjöng jag efter tjejerna som sjöng i bakgrunden.
''I know you're scared is wrong ''. 
Jag lät all min röst flyga ut från min mun innan jag andades ut.
''No time to wait to waste. '' 
''So let me give your heart a break ''. sjöng jag och avslutade snabbt innan jag började sjunga på en ny vers.
''Cuz you've been hurt before I can see it in your eyes you try to smile it away some things, you can't disguise. ''. fortsatte jag.
''Don't wann break your heart.'' 
Jag lutade tillbaka mitt huvud snabbt och drog in andan innan jag började på ännu en hög ton.
''So let me give your heart a break. ''.
Jag andades ut allt som jag andades in och stängde mina ögon. Jag lutade mig tillbaka och spärrade på min mun ännu mer för att få ännu högre ton. Sakta avslutade jag den höga tonen och öppnade sedan mina ögon. 
''There's just so much you can take. ''. 
Min blick flög på publiken. Vissa grät och skrek 'I LOVE YOU NELLIE'
''Ohh'' fortsatte jag.
Ett leende spreds på mina läppar jag älskade verkligen mina fans något så oändigt.
''The day I first met you. You told you'd never fall in love.''. avslutade jag och kollade på fansen som vart alldeles galna. 
''I LOVE YOU ALL!! '' skrek jag från mikrofonen och log stort innan lampan slocknade och jag gick av scenen.
 

Första kapitlet ute!
 
Vad tycker ni? 
Bra/dåligt? Kommentera!
 
Förlåt att det dröjde men det har hänt så mycket som har påverkat mig fysiskt och jag försöker verkligen att uppdaterningen ska förbättras men när jag inte mår bra så kan jag inte koncentrera mig varken på att skriva eller göra mina läxor. Jag hoppas att ni förstår! Men ska verkligen försöka förbättra uppdaterningen
Promise ♥
 
Kram! 

Comments
Postat av: biebersfru

OMFB MEEEEEEEEEEEEEEEEEER SKITBRA

Postat: 2013-05-14 - Klockan: 17:22:25 - Bloggadress: http://justinnovell.devote.se



Postat av: Maria :*

Jätte bra! Meeeeer!!

Postat: 2013-05-14 - Klockan: 18:37:27 -



Postat av: Anonym

braaaa

Postat: 2013-05-14 - Klockan: 21:10:06 -



Ditt namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback